Què sabem de la nostra història pedagògica? AVUI MARTA MATA.

Ahir vam tenir el gust i el plaer de tornar a reunir uns mestres implicats en el creixement personal, social i cultural d'unes personetes anomenades ALUMNES.
Aquí teniu unes imatges on queda ben reflectit el gust per compartir i gaudir.


Entre riures i converses ben agradables, apareixen reflexions ben interessants.
Una companya del GMAP ens comentava que havia xerrat amb "joves" (d'entre 30 i 40 anys) i que no sabien res de MARTA MATA." Qui és Marta Mata? -jo sabria què contestar?", vaig pensar.  I aquí va venir la brillant idea de donar a conèixer els i les grans de la pedagogia del nostre país.
Em vaig posar reflexiva, sé qui és Vigosky, Ausubel i Piaget;  Gardner, Zabala i Bisquerra; he anat a un munt de xerrades i conferències amb grans psicòlegs, pedagogs i neurocientífics actuals; però sé alguna cosa de la nostra història?

Doncs, com els reptes que proposem als nostres alumnes...ja em teniu a mi ben engrescada!!!!!
Busco a internet, m'informo...m'apassiono!!!!I tal com fan els alumnes, ara tinc la necessitat de compartir i d'ampliar.
Primer de tot, com experimentada buscadora al google vaig a la Wikipedia. I ja començo descobrint coses que no sabia, va néixer a  Saifores, ostres!!!!És on fan l'escola d'estiu d'enguany!!!Això no cau lluny!!!! Va ser cofundadora de Rosa Sensat i va participar en la creació de l'ICE!!!!! Mare meva!!!!Quanta feina i jo sense saber-ho!!!!
Va realitzar diverses publicacions i llibres, rep premis i el més important lluita per una escola pública de qualitat!!!!!

Com que el treball col·laboratiu i cooperatiu em sembla molt interessant, m'agradaria molt que m'enriquíssiu amb noves informacions, aportacions interessants...
M'encantaria poder llegir les vostres aportacions!!! I si us sembla bé, aniré fent ressó d'altres grans del nostre món educatiu, que ens han marcat a ser, fer i pensar i no en som prou conscients.

Comentaris